Acuze dure lansate de conducerea Rosal, în pragul unei noi crize a salubrităţii în Ploieşti. Cum explică situaţia

Acuze dure lansate de conducerea Rosal, în pragul unei noi crize a salubrităţii în Ploieşti. Cum explică situaţia
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Cu activităţile de ridicare a deşeurilor şi curăţenie a căilor publice afectate de o nouă grevă a salariaţilor firmei de salubritate din Ploieşti, conducerea Rosal a transmis un comunicat în care aduce mai multe acuzaţii autorităţilor locale, reclamând că multe dintre pierderile şi blocajele înregistrate în acest domeniu au plecat de la probleme pe care autorităţile le cunosc dar le-au lăsat nerezolvate.

Redăm în integralitate, mai jos, comunicatul de presă transmis marţi după-amiază de Rosal Grup, semnat de directorul general al societăţii, Bogdan Niculescu:

"În ultimele zile, SC Rosal Grup SA este ținta mai multor atacuri în Mass Media locale și pe rețelele de socializare. Motivele sunt legate de dificultățile în ducerea la îndeplinire a obligațiilor asumate prin contractele de ridicare a deşeurilor menajere și, în cazul Ploieștiului, și de curățenie a căilor publice, din cauza grevei salariaților.

Am încercat să ne ferim să emitem declarații de presă care ar putea fi interpretate ca imixtiuni în treburile administrației publice sau lumii politice. De această dată, ne asumăm riscurile și facem cunoscute câteva aspecte care au impactat semnificativ fluxul activității noastre din punct de vedere financiar.

1. În municipiul Ploiești, 48.421 de cetățeni, deși beneficiază de serviciile noastre, nu plătesc prestația. Pierderea noastră lunară este de 639.592 ron. Primarul Ploieștiului cunoaște această situație, dar nu ia măsurile legale obligatorii.

2. Taxa de mediu aferentă serviciilor prestate este suportată în cea mai mare măsură de către societatea noastră, desi legea prevede, în mod expres, ca valoarea acesteia să fie suportată de către consumatorul final. Primarul Ploieștiului cunoaşte această situație, dar nu ia măsurile legale obligatorii.

3. Tarifele pentru curățarea căilor publice la nivelul municipiului Ploiești nu au fost actualizate conform legii. Exemplul edificator fiind cel al diferenței dintre valoarea salariului minim la momentul încheierii contractului cu municipalitatea ploieșteană de 1450 ron, față de cea actuală de 2300 ron. Diferența de 750 ron per angajat fiind pierderea suportată, în fiecare lună, de către societatea noastră. În acest sector avem angajate peste 330 de persoane, pierderea netă lunară numai sub acest aspect fiind de 247.500 ron.  Primarul Ploieștiului cunoaşte această situație, dar nu ia măsurile legale obligatorii.

4. De nenumărate ori am atras atenția cu privire la depozitarea ilegală pe teritoriul municipiului a deşeurilor menajare sau din construcții. Am cerut luarea măsurilor din partea autorităților, dar nu s-a întâmplat nimic. Primarul Ploieștiului cunoaște această situație, dar nu ia măsurile legale obligatorii.

 Punctele de mai sus sunt de foarte multă vreme în atenția municipalității ploieștene, dar de fiecare dată ni s-a răspuns că nu este oportună abordarea lor. Motivele de ordin electoral sau de imagine ne-au pus în postura de avea dificultăți în asigurarea resurselor financiare.

Cerem scuze cetățenilor pentru disconfortul creat și-i asigurăm că depunem toate eforturile pentru normalizarea situației".

Image