Au început lucrările la reabilitarea pasajelor subterane din Bariera București

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Primarul Ploieștiului, Adrian Dobre, a anunțat că au fost demarate, în sfârșit, lucrările în vederea reabilitării și redării în folosință a pasajelor subterane din Bariera București.

"După mai bine de 25 de ani de la închidere, pasajele subterane care traversează Bulevardul Bucureşti au intrat în reparații. Azi a început evacuarea apei, operațiune necesară pentru a permite accesul celor care realizează proiectul tehnic de execuție. Sper ca lucrările să nu creeze un disconfort foarte mare locuitorilor din zonă și celor care o tranzitează", a declarat edilul.

Cele două pasaje au lungimi de 40, respectiv 56 de metri şi o lăţime de 3,65 metri, iar pentru a fi redate circulației au nevoie de lucrări ample pentru consolidarea structurii. Rămâne de văzut la ce soluție va apela constructorul, având în vedere că instituirea unor restricții de trafic în zonă ar putea fi complicată în această perioadă în care nici traversarea din zona "Podul de lemn" nu poate fi utilizată, și aici lucrările de refacere a pasajului fiind în derulare. Studiul comandat pentru realizarea acestei investiţii indica necesitatea executării lucrărilor cu închiderea completă a traficului rutier pe Bd. București, artera de acces în municipiu, respectiv de ieșire din oraș prin sud, spre Capitală.

Lucrările sunt, însă, necesare. În raportul de specialitate al hotărârii care a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului se arăta, potrivit expertizei, că „au fost constatate degradări majore, atât la infrastructuri, cât şi la suprastructuri.  Existenţa reziduurilor petroliere, defecţiuni la sistemul de colectare şi evacuare a apelor, deteriorarea hidroizolaţiei, menţinerea betonului într-un mediu umed perioade îndelungate de timp, toate acestea au condus, sub influenţa gelivităţii, la reducerea rezistenţelor mecanice şi a durabilităţii construcţiilor. Nivelul apei care a stagnat în pasaje a fost ridicat, de până la 1,20 -1,30 m, fapt care a determinat accelerarea stării de degradare. Culeile prezintă fisuri, crăpături, zone desprinse de beton, beton friabil, infiltraţii şi eflorescenţe, defecte de construcţie, toate acestea determinând reducerea rezistenţei mecanice şi a durabilităţii betonului infrastructurilor. Grinzile prefabricate şi cele monolite prezintă zone cu armături fără strat de acoperire, corodate, cu eflorescenţe şi carbonatări. Căile de acces sunt acoperite de apă, iar betonul este degradat din cauza imersării puternice. Rampele de acces şi uşile de la intrarea pasajelor sunt deteriorate“.

Pasajele sunt necesare deoarece ele oferă o alternativă sigură pentru traversarea Bulevardului de intrare în Ploiești, de pe DN 1, o zonă în care pietonii sunt deseori victime ale accidentelor rutiere.

Investiția se ridică la aproximativ 7 milioane de lei.

Image