Consiliul Judeţean visează la şosele de centură noi pentru opt localităţi din Prahova

Consiliul Judeţean visează la şosele de centură noi pentru opt localităţi din Prahova

După celebrele discuţii privind construirea unor şosele de centură pentru Comarnic şi Buşteni, văzute ca o soluţie pentru fluidizarea traficului pe DN1, promise şi abandonate de autorităţile centrale, urmate de proiectul unei centuri a municipiului Câmpina şi, odată cu apropierea alegerilor de anul trecut, de "dezgroparea" ideii de amenajare a unei variante ocolitoare pentru Vălenii de Munte, Consiliul Judeţean Prahova lansează în acest an proceduri de selecţie pentru proiecte de realizare a unor şosele de centură pentru nu mai puţin de opt localităţi.

Celebrele Comarnic şi Buşteni sunt pe această listă, după ce, de-a lungul timpului, ba au fost declarate printre priorităţile CNAIR-ului, ba au fost abandonate. Tot pe Valea Prahovei ar urma să apară o şosea ocolitoare şi pentru oraşul Azuga, conform planurilor anunţate de Consiliul Judeţean. Aceleaşi planuri mai includ realizarea unor centuri pentru Mizil, Vălenii de Munte, Păuleşti, Băneşti şi Valea Doftanei, ultimele două fiind grupate în acelaşi proiect, care, practic, se suprapune pe ceea ce am putea considera şoseaua de centură a municipiului Câmpina.

Consiliul Judeţean a publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice anunţuri de intenţie vizând contractarea serviciilor de realizare a documentaţiilor tehnice. Valoarea totală a fondurilor, pentru toate cele opt localităţi, este estimată la peste 53 de milioane de lei, însă, ţinând cont de faptul că vorbim despre un anunţ de intenţie, sumele sunt mai degrabă orientative, mai ales că unele dintre respectivele obiective de investiţii nu au studii de fezabilitate elaborate. Conform legislaţiei, publicarea anunţurilor de intenţie vizează contractele de achiziție publică previzionate a fi atribuite în decursul următoarelor 12 luni, fără a impune şi o obligaţie în acest sens.

Despre realizarea unor variante ocolitoare pentru Comarnic şi Buşteni se discută de foarte mulţi ani, în condiţiile în care ambele localităţi sunt traversate de Drumul Naţional 1 şi sunt renumite pentru ambuteiaje. Pe aceeaşi linie se află şi oraşul Azuga, la rândul său traversat de acelaşi drum naţional. Similar, ideea unei centuri pentru Văleni, pentru a devia traficul de tranzit de pe DN1A care "sufocă" zona centrală a oraşului, a fost propusă în urmă cu mai bine de zece ani, ignorată pentru multă vreme şi readusă în actualitate spre finalul mandatului trecut, când preşedintele de atunci al Consiliului Judeţean, Bogdan Toader, spunea că a fost gândit un traseu care porneşte din Gura Vitioarei, ocoleşte Văleniul prin vest, trecând prin apropierea parcului industrial, trece puţin şi pe terenul comunei Teişani şi reintră în DN1A aproape de fabrica La Festa. La fel, şi pentru centura municipiului Câmpina fusese anunţat în mandatul trecut un traseu, care începe aproape de Calea Daciei, ocolind municipiul prin est, paralel cu râul Doftana, traversând drumul judeţean spre Telega şi legându-se în DJ 102I, drumul care duce la Valea Doftanei şi pentru care e propus un alt proiect celebru de modernizare, menit să asigure o legătură rutieră până la Săcele. Studiul de fezabilitate a fost gata în 2017, iar autorităţile ne spuneau la acea vreme că, în scenariul optimist, darea în folosinţă a şoselei ar fi putut avea loc în 2019, lucru care, după cum bine ştim acum, nu s-a adeverit.

Dacă despre cele mai multe dontre obiective s-a mai discutat de-a lungul timpului, în unele cazuri, după cum vedeam mai sus, chiar cu termene precise, în schimb despre centurile propuse pentru Mizil şi Păuleşti nu s-au auzit prea multe în spaţiul public până acum. La prima vedere, lucrurile nu sunt chiar atât de grave pe cât în cazul celorlalte localităţi din această listă, mai ales dacă ne gândim că pe o porţiune Drumul Naţional 1 funţionează ca o centură pentru Păuleşti, iar la fel DN1B - pentru Mizil.

Image
Image
Image