O nouă promisiune pentru autostrada Ploieşti - Braşov. Statul negociază cu un consorţiu chinezo-turc

Realizarea tronsonului de autostradă Ploieşti-Braşov va fi negociată cu unul dintre cei mai mari constructori chinezi de la nivel mondial, în regim de parteneriat public-privat, anunţă autorităţile din România. După multe eşecuri, pentru autostrada care pare de o veşnicie încremenită în proiect se mai bagă o fisă şi se reia încă o dată procedura de parteneriat public-privat.

Pentru acest proiect complex al autostrăzii Ploieşti-Braşov guvernul anunţa la sfârşitul anului trecut că cinci investitori au fost interesaţi şi au depus oferte. Din care s-a ales. În etapele următoare se negociază direct. Guvernul va începe negocierile pentru construcţia, în regim de parteneriat public-privat, a autostrăzii Ploieşti-Braşov cu asocierea formată din companiile China Communications Construction şi turcii de la Makyol, potrivit informaţiilor obţinute de Profit.ro. Se promite un proiect complex şi de calitate superioară, pentru care România va oferi o cesiune pe 44 de ani. Timp în care va achita lucrarea, mentenanţa şi dobânzi.

PE ACEEAŞI TEMĂ:

Prima controversă majoră legată de autostrada Ploiești - Brașov. Ce spune un constructor spaniol descalificat

Potrivit studiului de fundamentare, investiţia de 1,36 de miliarde de euro pentru construcţia de 100 de kilometri va fi finanţată în proporţie de cel mult 25% de stat, iar restul va fi acoperit de partenerul privat.

CITIŢI ŞI:

Aproape 15 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al drumului de mare viteză Ploiești - Buzău

Guvernul a eşuat de trei ori până acum în punerea în practică a proiectului inclusiv prin parteneriatul public-privat, care lasă finanţarea în sarcina constructorului. A primit chiar şi sprijinul Băncii Mondiale pentru construcţia autostrăzii, însă a renunţat şi la această idee.

Image
Image
Image
Image