Proiectul pasajului peste DN1 de la ieşirea din Ploieşti spre Buda începe cu o amânare

Proiectul pasajului peste DN1 de la ieşirea din Ploieşti spre Buda începe cu o amânare

Apar întârzieri în proiectul de construire a unui pod peste Centura de Vest a Ploieştiului, la ieşirea spre satul Buda, încă înainte de începerea propriu-zisă a lucrărilor. Se pare că va fi nevoie de o nouă soluţie tehnică privind devierea reţelelor subterane existente în zonă, ceea ce, foarte probabil, va creşte cheltuielile de expropriere.

Proiectul este derulat de Consiliul Judeţean Prahova, cu finanţare de la Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Obiectivul de investiţii vizează construirea unui pasaj rutier peste tronsonul din DN1 care deserveşte Centura de Vest a municipiului Ploieşti, la ieşirea spre satul Buda din comuna Ariceştii Rahtivani. Potrivit informaţiilor transmise joi de vicepreşedintele CJ Prahova, Dumitru Tudone, va fi nevoie de o reproiectare pe partea de deviere a reţelelor subterane.

"La pasajul rutier spre Buda sperăm să înceapă lucrările în acest an. Trebuie să facem o reproiectare acolo, întrucât ceea ce există în proiect nu corespunde cu situaţia din teren. Soluţia iniţială de deviere a reţelelor nu este considerată fezabilă şi va trebui să facem o actualizare. Asta va modifica şi suprafeţele care vor urma a fi expropriate", ne-a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova.

Proiectul este discutat de câţiva ani buni la nivelul Consiliului Judeţean, încă dinainte ca în zonă să fie montaţi bolarzi din beton pentru separarea sensurilor de mers şi să fie amenajat un sens giratoriu la câteva sute de metri distanţă. Până atunci, intersecţia respectivă era una dintre cele mai periculoase din Prahova, fiind inclusă pe lista aşa-ziselor puncte nerge, din cauza numărului mare de accidente rutiere grave, multe dintre ele mortale, produse din cauza faptului că accesul maşinilor dinspre drumul secundar se făcea greu, pe fondul vitezei cu care se circulă pe cele patru benzi ale DN1. Chiar şi după montarea separatoarelor, proiectul a rămas printre priorităţile autorităţilor, reprezentând una dintre soluţiile pentru fluidizarea traficului în zona noului sens giratoriu de pe Centura de Vest.