Proiectul privind majorarea tarifelor de parcare și cel referitor la regulamentul în parcările rezidențiale s-au aflat, marți, în dezbaterea Consiliului Local Ploiești. Dacă primul a trecut fără prea multe discuții, o parte a aleșilor locali a anunțat că prefere să mai analizeze propunerea legată de atribuirea locurilor din parcările de la blocuri, având în vedere că numărul acestora este de câteva ori mai mic decât cel al mașinilor înmatriculate în prezent în Ploiești.
Consilierii municipali au aprobat, marți, ca tarifele în parcările publice din Ploiești să fie majorate. Astfel, tariful crește la 4 lei/oră, mai puțin în parcarea de pe str. Cuza Vodă, unde va fi de 5 lei/oră.
Tot pe Cuza Vodă, abonamentul pentru non-riverani va costa de la 330 lei, inclusiv TVA, pentru o lună, la aproape 2.400 de lei, pe un an. În restul parcărilor publice, prețul abonamentelor ar urma să fie, pentru persoanele fizice, între 140 lei/lună și 1.000 lei/an, inclusiv TVA, pentru persoanele fizice, respectiv între 310 lei/ lună și 2.255 lei/an, pentru societăți comerciale, pentru un singur loc de parcare.
Majorarea de tarif a fost justificată prin faptul că măsura este necesară pentru „a acoperi costurile de exploatare și de funcționare la parametrii optimi și la un standard de calitate, raportat la nevoile utilizatorilor parcărilor publice cu plată din Municipiul Ploiești”.
Majorare a tarifului de parcare, propusă la Ploiești
Proiectul supus la vot astăzi a fost făcut public în vară și a trecut de Consiliul Local fără prea multe discuții.
Nu același lucru s-a întâmplat în cazul regulamentului pentru parcările rezidențiale. Este vorba despre controversata inițiativă referitoare la atribuirea locurilor de parcare din cartiere contra cost. Consilierul local Florin Ioniță (PNL) a anunțat că liberalii se vor abține de la vot. „Am solicitat Direcției de Patrimoniu numărul locurilor de parcare inventariate în Ploiești. Sunt 13.409 locuri de parcare. De la SPFL mi s-a transmis că sunt aproximativ 98.000 de mașini înmatriculate în Ploiești. Dacă acest regulament se va aproba, ar însemna cam un loc de parcare la opt mașini. Aprobarea acestui regulament va duce la foarte multe tensiuni sociale”, a anticipat acesta.
„Când te gândești să elaborezi un astfel de proiect, cu implicații asupra diverselor zone din oraș trebuie să faci un studiu de impact serios. S-au majorat taxele și impozitele la Ploiești, subvenția pentru gigacalorie a scăzut și ar fi prea mult să mai adăugăm taxe noi”, a declarat și consilierul Mihai Apostolache, de la Partidul România în Acțiune.
Viceprimarul Zoia Staicu a amintit că, acum mai mulți ani, a existat o taxă la Ploiești, pentru proprietarii de mașini, și a propus să fie găsită o alternativă de acest gen, la actualul proiect referitor la parcările rezidențiale. Consilierul PSD Gheorghe Sârbu și-a amintit, însă, că metoda nu a funcționat, pentru că mulți nu achitau taxa respectivă, și a sugerat că nici o astfel de variantă nu ar fi viabilă.
Proiectul actual a fost respins, cu 11 voturi „împotrivă”, 2 abțineri și numai 11 voturi „pentru”, acestea din urmă ale consilierilor PSD, PMP, FD și din partea a doi consilieri de la AUR.