Consiliul Județean Prahova a transmis într-un răspuns oficial, la solicitarea unui consilier local din Urlați, că nu s-ar justifica înființarea unei rute directe care să asigure legătura între acest oraș și municipiul Ploiești, pentru că tronsonul este parte din 9 trasee de transport public județean. În replică, oamenii se plâng de faptul că nu orarul nu ține cont de programul multor elevi și al salariaților cu locuri de muncă în Ploiești.
„Programul de transport județean prin curse regulate a fost întocmit în urma unui Studiu de oportunitate prin care au fost stabilite traseele județene, graficele de circulație aferente fiecărui traseu, numărul de mașini necesare pentru efectuarea fiecărui traseu, stațiile urcare și coborâre, terminalele din care se placă, etc. Programul de transport actual are 116 trasee, față de 145 câte erau în fostul Program.
Trasee care erau incluse în alte trasee mai lungi au fost desființate, deoarece se suprapuneau, unele au fost comasate”, se arată în răspunsul CJ Prahova la solicitarea consilierului local SOS Laurențiu Bâgu.
Potrivit reprezentanților Consiliului Județean, traseele care tranzitează Orașul Urlați fac parte din Lotul 5, fiind:
- Traseul 549 Ploiești - Urlați - Chiojdeanca (5 stații în Urlați)
- Traseul 550 Ploiești - Urlați - Salcia (5 stații în Urlați)
- Traseul 551 Ploiești - Urlați - Lapoș (5 stații în Urlați)
- Traseul 552 Ploiești - Urlați - Sângeru (Mireșu Mare) (5 stații în Urlați)
- Traseul 553 Ploiești - Urlați - Tătaru (5 stații în Urlați)
- Traseul 554 Ploiești - Gornet Cricov (Dobrota) (5 stații în Urlați)
- Traseul 555 Ploiești - Ceptura (Rotari) (7 stații în Urlați)
- Traseul 557 Ploiești - Ceptura - Fântânele (7 stații în Urlați)
- Traseul 558 Ploiești - Iordăcheanu (Valea Cucului) (6 stații în Urlați). „Acest traseu are un nuăr de 11 curse pe zi, din care 5 rămân sau pleacă din Urlați”, potrivit informațiilor transmise de CJ.
„Toate aceste trasee însumează un număr de 51 de curse pe zi, efectuate cu 13 mașini titulare, la care se adaugă mașini suplimentare, necesare la anumite ore, pentru preluarea fluxului de călători.
După cum se poate observa, atât Orașul Urlați, cât și localitățile mai îndepărtate de oraș, beneficiază de transport județean, asigurând accesul călătorilor la locurile de muncă, la cursuri a elevilor, la servicii medicale din Urlați și din Ploiești, precum și pentru activități de zi cu zi”, au mai precizat reprezentanții CJ Prahova în răspunsul amintit.
Două firme de transport intrajudețean de persoane cer majorarea tarifelor. Care sunt rutele vizate
Răspunsul CJ, publicat pe rețelele de socializare de consilierul care a transmis solicitarea, a fost criticat de navetiștii nemulțumiți.
„Un copil care intră la şcoală la 12.20 trebuie să plece de acasă la 10.20 ca să se urce în maşinile ce tranzitează oraşul....până la urma trăim în comuna Urlaţi, unde stau oamenii să aştepte poate, poate opreşte cineva”, scrie, de exemplu, o localnică.