Anunţ referitor la elaborarea unui proiect de act normativ - Comuna Floresti

Nr.6257/24.04.2025

Anunţ referitor la elaborarea unui proiect de act normativ
Comuna Floresti

Astăzi, 24.04.2025   Comuna Floresti, cu sediul în Comuna Floresti,sat Floresti,  nr. 604, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: privind alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI.

Paragraf descriptiv – alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: Referatul de aprobare înregistrat sub nr.6242/24.04.2025, întocmit de Primarul comunei Floresti-dna .Simona  David ,  Raportul de specialitate  întocmit de  Secretarul General al comunei Floresti înregistrat sub nr.6244/24.04.2025  Avizul Secretarului General al Comunei Floresti înregistrat sub nr.6255/24.04.2025, textul complet al proiectului de hotărâre.

Documentaţia poate fi consultată: pe pagina de internet a instituţiei, la https://florestiprahova.ro/informatii -de interes public/anunturi generale -de- interes -public/, https://emol.ro/floresti -ph/,  la sediul instituţiei, Comuna Floresti ,sat Floresti, nr.604.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 06   mai 2025:

- ca mesaj în format electronic pe adresa de e mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;

- prin poştă, pe adresa: Primaria Comunei Floresti, Comuna Floresti, nr.604;

- la sediul instituţiei, la Registratură, la adresa Comuna Floresti, nr. 604, de luni pana vineri, între orele 08.00-14,00 .

Materialele transmise vor purta menţiunea " Propuneri privind Proiectul de hotarare privind  alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei,https://florestiprahova.ro. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de   06 mai 2025.

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0244.369.502, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.,      persoana de contact: Bucur Ioana-Ruxandra-Secretar General al Comunei Floresti.

PRIMAR                                                           SECRETAR GENERAL COMUNA,
 SIMONA DAVID                                                   Jr.IOANA –RUXANDRA BUCUR    

 

37/24.04.2025

PROIECT DE HOTARARE privind alegerea formei de a gestiona serviciul de alimentare cu apă și canalizare în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI 

       Primarul  comunei  Floresti,Judetul Prahova

Luând act de:

a) referatul de aprobare al primarului comunei Florești, în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr.6242/24.04.2025

b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Florești, înregistrat sub nr._______/____________

c) raportul conţinând avizul favorabil al Comisiei de specialitate nr. 1 a Consiliului Local, comisia activitati economico financiare, urbanism, amenajarea teritoriului

d) raportul conţinând avizul favorabil al Comisiei de specialitate nr. 3 a Consiliului Local, comisia juridica si de disciplina, protectia mediului si turism, agricultura

e) anunţul nr…./............. privind elaborarea proiectului Hotărârii Consiliului Local privind, privind alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI, în contextul prevederilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică,republicata,cu modificarile si completarile ulterioare,  publicat în Monitorul Oficial Local pe site-ul primăriei comunei Florești la adresa florestiprahova.ro,

Ținând cont de:

a) hotarîrea Consililiului Local al comunei Florești nr.20 din 20 martie 2025, prin care s-au adoptat măsuri pentru a asigura alimentarea cu apă și canalizare în comuna Florești, județul Prahova

 Analizând temeiurile juridice, respectiv prevederile:

a) art 5 lit.w), art.75 alin.(1) lit.f) ,art.84 alin. (3 -5),art.92 alin.(1), alin.(2) lit.a) art.129 alin.(1), alin.(2) lit.a) c) și d) coroborate cu alin. (3) lit.e), alin.(6) lit.a) și alin.(7) lit.n)  raportate la cele ale art.155 alin.(1) lit.d) și alin.(5) lit.a) și d), precum și cele ale art.139, art.584, art.585 art.589 alin.(2) și art.590-591 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ;

b) art.1 alin.(3) și (4) lit.h), 2, art.3 alin. (1), (3) și (4), art. 6, art.7, art. 8 alin. (1), alin. (3) lit.d) lit.i), art.22, art. 23 alin.(1) lit.a), art. 24 alin.(1) și (2), art.28 alin.(2) lit.a), alin.(4)-(7) art. 33 alin.(2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) art.1 alin.(2) și (3), art.2 alin.(1), art.7-8, art. 10 alin. (1) și art. 12 alin.(1) lit. e), lit.i), 17, art.18 și art.19 din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr.241/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

d) art.2 alin.(1) pct.39, alin.(3) lit.j), art.20 alin.(1) lit.d), art.35 alin.(2) teza întâia ,art,67 lit.c,art,68alin. (1 ) si (2),art 70 alin. (2) si (3), art 71 alin.(2-4) precum si  ale art.72 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificările și completările ulterioare:

e) art. III alin. (2) din OUG 63/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri finaciare, cu modificările și completările ulterioare;

f) art.2 alin (1) lit.c din Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

g) Art.XXI și art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung

h) V pct.2 din O.U.G. nr. 31/2024 de completare a art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung

i) art.VII pct.1 și pct.2 din O.U.G nr.156/2024, modificată și completată prin O.U.G nr.4/2025 privind unele măsuri fiscal- bugetare

j)7 din Legea nr.52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

In temeiul prevederilor art.136 alin.(1)  din Codul administrativ aprobat prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019,cu modificarile si completarile ulterioare;

PROPUNE: 

Art.1. Se aprobă Studiul de specialitate privind organizarea  serviciului de alimentare cu apă și canalizare la nivelul comunei Florești, județul Prahova, prevăzut în Anexa nr.1 la prezentul proiect de  hotărâre.

Art.2. –  (1) .Se aprobă înființareaServiciului de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești , ca  serviciu public de interes local, cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local al comunei Florești  și sub coordonarea primarului comunei Florești prin exceptarea aplicării prevederilor art. XXIX alin.(1) din Legea nr.296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare.

         (2).Funcționarea serviciului este reglementată în Regulamentul de organizare și Funcționare al ”Serviciului de Alimentare cu Apă și  Canalizare Florești”, prevăzut în Anexa nr.2 la prezentul proiect de hotarare.

          (3). Sediul social al ”Serviciului de Alimentare cu Apă și Canalizare  Florești”, se stabilește  în comuna Florești, sat Floresti,judetul Prahova,  nr.604, conform adeverinței de rol nr.3590/12.03.2025 ,în baza contractului de dare în administrare prevăzut în Anexa nr.3 la prezentul proiect de hotarare.

       (4). Se aprobă ca activitate pricipală a ” Serviciului de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești ” CAEN 3600-Captarea, tratarea și distribuția apei și ca activitate secundară –  CAEN 3700- Colectare si tratare ape uzate .

     (5).” Serviciul de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești se înființează cu activitate financiar-contabilă proprie și cu patrimoniu propriu, funcționează pe bază de gestiune economică, se bucură de autonomie financiară și funcțională, este subiect de drept fiscal, titular al codului unic de înregistrare fiscală și de cont deschis la unitățile teritoriale ale trezoreriei și/sau unitățile bancare și întocmește, în condițiile legii, bugetul de venituri și cheltuieli și situațiile financiare trimestriale.

     (6). Actele emise de ” Serviciul de Alimentare cu Apă  și Canalizare Florești  ” se menționează ”CONSILIUL LOCAL AL COMUNEI FLOREȘTI  ”.

Art.3.- (1) Se aprobă organigrama și ștatul de funcții pentru ” Serviciul de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești ”, conform Anexelor 4 și 5 la prezentul   proiect de hotarare.

                (2) Personalul ” Serviciului de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești ”este alcătuit din personal contractual.

                (3) Ocuparea posturilor, eliberarea din funcție, precum și încetarea sau modificarea raporturilor de muncă ale personalului serviciului se realizează în condițiile Codului Muncii-Legea nr. 53/2003, republicată și a O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare și a celorlalte reglementări în domeniu, precum și O.U.G nr.165/2024 modificată și completată prin OUG nr.4/2025.

             (4) Salarizarea personalului angajat la ” Serviciul de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești să fie făcută în conformitate cu normele în vigoare privind sistemul de stabilire al salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar.

Art.4. (1) Atribuțiile personalului de conducere, respectiv atribuțiile șefului de serviciu se stabilesc de către primar prin fișa postului, aprobată de către Consiliul Local  Florești.

           (2) Se aprobă fișa postului Șef Serviciu pentru ” Serviciul de Alimentare cu Apă și Canalizare  Florești ”, conform Anexei nr. 6 la prezentul proiect de hotarare.

Art.5. Cheltuielile de înființare se vor suporta din bugetul local al comunei Florești ,pentru începerea activității se aprobă acordarea unui imprumut  în cuantum de 200.000 lei , rambursabil până la sfirsitul anului 2025  conform Anexei nr. 7 la prezentul proiect de  hotărâre - convenție de împrumut .

Art. 6. Se mandatează primarul comunei  Florești, doamna Simona  David  ca în numele Consiliului Local al comunei Florești, județul Prahova să  facă toate demersurile necesare obținerii certificatului de înregistrare fiscală pentru serviciul nou înființat . 

Art.7. Anexele nr.1-7 fac parte integrantă din prezentul proiect de  hotărâre.

Art.8.Se împuternicește Primarul comunei Florești, în limita competențelor stabilite de lege,să emită orice alte acte necesare organizării, funcționării și desfășurării activității ” Serviciului de Alimentare cu Apă și Canalizare Florești . 

Art.9.- Prezenta hotărâre este adusă la îndeplinire de Primarul comunei Florești, personalul din aparatul de specialitate al primarului.

ART.10 . Prezentul proiect de hotărâre se transmite spre dezbatere și avizare Comisiilor de specialitate nr.1 si  3 ale Consiliului Local Floresti  și Secretarului General al  comunei Floresti in vedrea elaborarii raportului de specialitate. 

Inițiator,
PRIMAR, SIMONA DAVID

 

6242/24.04.2025

 

REFERAT DE APROBARE
al proiectului de hotarare privind  alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI

Potrivit prevederilor art. 28  și ale art. 33 alin.(1) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice , republicată , cu modificările și completările ulterioare: 

- autoritatile administrației publice locale ale comunei Florești vor stabili și aproba forma de gestiune pentru serviciul de alimenatre cu apă și canalizare și vor încredința furnizarea serviciului de alimenatre cu apă și canalizare cu respectarea art.28 sau cele ale art.29 din din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice , republicată , cu modificările și completările ulterioare.

- primarul comunei Florești va înreprinde măsurile necesare elaborării și înaintării către Consiliul Local Florești  a regulamentului, caietului de sarcini  precum și a modelului de contract de furnizare pentru serviciul de alimentare cu apă și canalizare.

Potrivit prevederilor art.22 din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu  modificările şi completările ulterioare:

Autoritățile administrației publice locale sunt libere să hotărască asupra modalității de gestiune a serviciilor de utilități publice aflate sub responsabilitatea lor. Autoritățle administrației publice au posibilitatea de a gestiona în mod direct serviciul  de utilități publice în baza unei hotărâri de dare în administrare sau de a încredinta gestiunea acestora, ... în baza unui contract de delegare a gestiunii. Modalitatea de gestiune a serviciilor de utilități publice se stabilește prin hotărâri ale autorităților deliberative ale unităților administrativ-teritoriale, în baza unui studiu de oportunitate, în funcție de natura și starea serviciului, de necesitatea asigurării celui mai bun raport preț/calitate, de interesele actuale și de perspectivă ale unităților administrativ-teritoriale, precum și de mărimea și complexitatea sistemelor de utilități publice.

Rolul Consiliului Local Florești  este acela de a da posibilitatea dezvoltării și modernizării sistemului  de alimentare cu apă și canalizare în în comună printr-un control direct al Consiliului Local Florești și al Primarului, dar și  prin asigurarea uni grad mai mare de suportabilitate al cetățenilor comunei în ceea ce privește prețul apei prin:

  • elaborarea unui studiu de specialitate - alegerea formei de organizare
  • elaborarea unui studiu de oportunitate  - menținerea gestiunii directe pentru  serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din comuna.

Gestiunea directă se realizează prin intermediul unor operatori de drept public sau privat, care pot fi:

  • servicii publice de interes local sau judeţean, specializate, cu personalitate juridică, înfiinţate şi organizate în subordinea consiliilor locale sau consiliilor judeţene, după caz, prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale respective;
  • societăţi reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu capital social integral al unităţilor administrativ-teritoriale, înfiinţate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale respective

Se evidențiază ca soluție optimă înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local al comunei Florești  pentru obținerea celui mai bun raport calitate/cost.

Având în vedere prevederile art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare  pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung 

“începand cu data de 1 iulie 2024, institutiile publice cu personalitate juridica aflate in coordonarea/ subordonarea/autoritatea autoritatilor administratiei publice centrale/locale îsi pot desfășura activitatea dacă îndeplinesc urmatoarele condiții cumulative:

a) au un numar de peste 50 de posturi aprobate conform legii si efectiv ocupate in structurile organizatorice;

b) activitatile desfăsurate de institutiile publice nu se suprapun sau sunt similare cu alte activitati desfasurate de alte institutii publice cu obiect de activitate acelasi sau similar.

 Institutiile publice care nu indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1)

  • se pot desfiinta/reorganiza/fuziona sau 
  • pot transfera activitatea si personalul incadrat catre alte structure , inclusiv catre structurile organizatorice aflate in coordonarea/autoritatea/subordonarea utoritatilor administratiei publice locale

   Conducatorii autoritatilor administratiei publice locale care au in subordine/coordonare/ autoritate institutii publice/entitati publice, inclusiv institutiile publice asimilate, carora le sunt incidente prevederile alin. (1) au obligatia de a publica pe pagina de internet proprie, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, lista institutiilor publice care se vor desfiinta/reorganiza/fuziona sau isi vor transfera activitatea si personalul incadrat catre alte structuri organizatorice, inclusiv catre structurile organizatorice aflate in coordonarea/autoritatea/subordonarea autoritatilor administratiei publice locale.

Procesul de desfiintare/reorganizare/fuzionare se va desfasura in perioada 1 octombrie 2023- 30.06.2024(modificat prin O.U.G nr.115/2023). 

Având în vedere prevederile art.V pct.2 din O.U.G.nr 31/2024 de completare a art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare  pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung

     "Autoritatile deliberative la nivelul unitatilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale administratiei publice locale pot hotărî ca masurile prevazute la alin. (1) să nu se aplice:

    a)serviciilor comunitare de utilitati publice prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

           Conform art.1 alin.(2) lit.a și b) din Legea Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:

  • In intelesul prezentei legi, serviciile comunitare de utilitati publice, denumite in continuare servicii de utilitati publice, sunt definite ca totalitatea activitatilor reglementate prin prezenta lege si prin legi speciale, care asigura satisfacerea nevoilor esentiale de utilitate si interes public general cu caracter social ale colectivitatilor locale, cu privire la:
  1. a) alimentarea cu apa;
  2. b) canalizarea si epurarea apelor uzate; 

Motiv pentru care se va promova în proiectul de hotarâre  cu privire la înființarea serviciului public, neaplicarea măsurilor dispuse la alin.1 art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare  pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung începând cu data de 1 iulie 2024 :

  • se pot desfiinta/reorganiza/fuziona sau se pot transfera activitatea si personalul incadrat catre alte structuri , inclusiv catre structurile organizatorice aflate in coordonarea/autoritatea/subordonarea autoritatilor administratiei publice locale.

deoarece activitatile desfășurată de serviciul public de alimenatre cu apă  și canalizare nu se suprapune cu alte activitati desfășurate de alte institutii publice cu obiect de activitate acelasi sau similar – nu există.

Având în vedere aceste prevederi imperative din legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, am inițiat prezentul proiect de hotărâre, prin care se dispun măsuri organizatorice în vederea înființării, organizării, funcționării și gestionării serviciului de alimentare cu apă  din comuna Florești. 

PRIMAR,
SIMONA  DAVID       

 

 

6244/24.04.2025

RAPORT DE SPECIALITATE
la proiectul de hotarare  privind  alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI 

Proiectul de hotarare cu titlul de mai sus a fost initiat de  primarul comunei Floresti si se refera la alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI. Potrivit prevederilor art. 28  și ale art. 33 alin.(1) din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice , republicată , cu modificările și completările ulterioare: 

- autoritatile administrației publice locale ale comunei Florești vor stabili și aproba forma de gestiune pentru serviciul de alimenatre cu apă și canalizare și vor încredința furnizarea serviciului de alimenatre cu apă și canalizare cu respectarea art.28 sau cele ale art.29 din din Legea nr.51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice , republicată , cu modificările și completările ulterioare  .

- primarul comunei Florești va înreprinde măsurile necesare elaborării și înaintării către Consiliul Local Florești  a regulamentului, caietului de sarcini  precum și a modelului de contract de furnizare pentru serviciul de alimentare cu apă și canalizare.

Potrivit prevederilor art.22 din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu  modificările şi completările ulterioare:

Autoritățile administrației publice locale sunt libere să hotărască asupra modalității de gestiune a serviciilor de utilități publice aflate sub responsabilitatea lor. Autoritățle administrației publice au posibilitatea de a gestiona în mod direct serviciul  de utilități publice în baza unei hotărâri de dare în administrare sau de a încredinta gestiunea acestora, ... în baza unui contract de delegare a gestiunii. Modalitatea de gestiune a serviciilor de utilități publice se stabilește prin hotărâri ale autorităților deliberative ale unităților administrativ-teritoriale, în baza unui studiu de oportunitate, în funcție de natura și starea serviciului, de necesitatea asigurării celui mai bun raport preț/calitate, de interesele actuale și de perspectivă ale unităților administrativ-teritoriale, precum și de mărimea și complexitatea sistemelor de utilități publice.

Rolul Consiliului Local Florești  este acela de a da posibilitatea dezvoltării și modernizării sistemului  de alimentare cu apă și canalizare în în comună printr-un control direct al Consiliului Local Florești și al Primarului, dar și  prin asigurarea uni grad mai mare de suportabilitate al cetățenilor comunei în ceea ce privește prețul apei prin :

  • elaborarea unui studiu de specialitate - alegerea formei de organizare
  • elaborarea unui studiu de oportunitate  - menținerea gestiunii directe pentru  serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din comuna   .

Gestiunea directă se realizează prin intermediul unor operatori de drept public sau privat, care pot fi:

  • servicii publice de interes local sau judeţean, specializate, cu personalitate juridică, înfiinţate şi organizate în subordinea consiliilor locale sau consiliilor judeţene, după caz, prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale respective;
  • societăţi reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu capital social integral al unităţilor administrativ-teritoriale, înfiinţate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale respective

Se evidențiază ca soluție optimă înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local al comunei Florești  pentru obținerea celui mai bun raport calitate/cost .

Având în vedere prevederile art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare  pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung 

“ începand cu data de 1 iulie 2024, institutiile publice cu personalitate juridica aflate in coordonarea/ subordonarea/autoritatea autoritatilor administratiei publice centrale/locale îsi pot desfășura activitatea dacă îndeplinesc urmatoarele condiții cumulative:

c) au un numar de peste 50 de posturi aprobate conform legii si efectiv ocupate in structurile organizatorice;

d) activitatile desfăsurate de institutiile publice nu se suprapun sau sunt similare cu alte activitati desfasurate de alte institutii publice cu obiect de activitate acelasi sau similar.

 Institutiile publice care nu indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1)

  • se pot desfiinta/reorganiza/fuziona sau 
  • pot transfera activitatea si personalul incadrat catre alte structure , inclusiv catre structurile organizatorice aflate in coordonarea/autoritatea/subordonarea utoritatilor administratiei publice locale

   Conducatorii autoritatilor administratiei publice locale care au in subordine/coordonare/ autoritate institutii publice/entitati publice, inclusiv institutiile publice asimilate, carora le sunt incidente prevederile alin. (1) au obligatia de a publica pe pagina de internet proprie, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, lista institutiilor publice care se vor desfiinta/reorganiza/fuziona sau isi vor transfera activitatea si personalul incadrat catre alte structuri organizatorice, inclusiv catre structurile organizatorice aflate in coordonarea/autoritatea/subordonarea autoritatilor administratiei publice locale.

Procesul de desfiintare/reorganizare/fuzionare se va desfasura in perioada 1 octombrie 2023- 30.06.2024(modificat prin O.U.G nr.115/2023). 

Având în vedere prevederile art.V pct.2 din O.U.G.nr 31/2024 de completare a art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare  pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung

     "Autoritatile deliberative la nivelul unitatilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale administratiei publice locale pot hotărî ca masurile prevazute la alin. (1) să nu se aplice:

    a)serviciilor comunitare de utilitati publice prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
           Conform art.1 alin.(2) lit.a și b) din Legea Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:

  • In intelesul prezentei legi, serviciile comunitare de utilitati publice, denumite in continuare servicii de utilitati publice, sunt definite ca totalitatea activitatilor reglementate prin prezenta lege si prin legi speciale, care asigura satisfacerea nevoilor esentiale de utilitate si interes public general cu caracter social ale colectivitatilor locale, cu privire la:
  1. a) alimentarea cu apa;
  2. b) canalizarea si epurarea apelor uzate; 

Motiv pentru care se va promova în proiectul de hotarâre  cu privire la înființarea serviciului public, neaplicarea măsurilor dispuse la alin.1 art. XXIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal- bugetare  pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung începând cu data de 1 iulie 2024 :

  • se pot desfiinta/reorganiza/fuziona sau se pot transfera activitatea si personalul incadrat catre alte structuri , inclusiv catre structurile organizatorice aflate in coordonarea/autoritatea/subordonarea autoritatilor administratiei publice locale.

deoarece activitatile desfășurată de serviciul public de alimenatre cu apă  și canalizare nu se suprapune cu alte activitati desfășurate de alte institutii publice cu obiect de activitate acelasi sau similar – nu există.

Avand in vedere cele mentionate mai sus propun adoptarea proiectului de hotarare in forma prezentata de initiator. 

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI FLORESTI, 
Jr.IOANA-RUXANDRA BUCUR

 

 

 

 

6255/24.04.2025 

AVIZ 

  Secretarul  General al Comunei Floresti, Judetul Prahova, abilitat prin dispozitiile art.243 alin.1 lit.a din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ  , acorda AVIZ FAVORABIL proiectului de hotarare privind alegerea formei de a gestiona serviciul de alimenatre cu apă și canalizare   în comuna FLOREȘTI prin înființarea unui serviciu public cu personalitate juridică organizat în subordinea Consiliului Local FLOREȘTI.

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI FLORESTI,
Jr. IOANA-RUXANDRA BUCUR