#SePoate! Sugestie pentru fluidizarea traficului în una dintre cele mai circulate intersecţii din Ploieşti

#SePoate! Sugestie pentru fluidizarea traficului în una dintre cele mai circulate intersecţii din Ploieşti
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

În rubrica „Se Poate!”, dedicată unor soluţii creative pentru administraţia publică, am declarat mai luna mobilităţii urbane şi a transportului public, iar în episodul de astăzi venim cu o propunere cât se poate de punctuală, legată de fluidizarea traficului în una dintre cele mai circulate intersecţii din Ploieşti şi, implicit, reducerea timpului pierdut de mijloacele de transport public care trec prin zonă.

Unul dintre principiile de bază când vorbim despre mobilitate urbană şi dezvoltare durabilă - iar aici o să presupunem că toată lumea este de acord - este că transportul în comun trebuie încurajat. Iar pentru asta, oraşele mari au adoptat numeroase măsuri, de la creşterea condiţiilor de confort din autobuze şi din staţii şi până la benzi dedicate. Totul în ideea de a crea un efect de spirală pozitiv: autobuzele sau tramvaiele devin mai atractive pentru public, asta înseamnă că mai mulţi oameni vor fi tentaţi să le folosească, asta înseamnă mai puţine maşini personale în trafic, asta înseamnă că mijloacele de transport public pot să ajungă şi mai rapid la destinaţie, ceea ce le face şi mai atractive, călători mai mulţi, timp pierdut mai puţin şi aşa mai departe. Asta în teorie. Legat de partea practică, ei bine aici vine sugestia noastră, care se încadrează în tot acest principiu detaliat mai devreme, dar rezolvă o problemă aparent limitată. În intersecţia străzii Maramureş cu Bulevardul Independenţei, aproape de centrul Ploieştiului, cei care vin dinspre vest au trei benzi, dintre care prima este pentru virajul la dreapta. Cine cunoaşte zona ştie şi că, de foarte multe ori, acea bandă de preselecţie e folosită şi de şoferii care intenţionează să meargă înainte, înspre strada Gheorghe Lazăr. Ar fi ipocrit să nu recunoaştem că şi unii dintre noi o mai folosim, este, să-i zicem, o scurtătură, care funcţionează când ai pe acea bandă una sau două maşini. Când prea mulţi şoferi aleg aceeaşi scurtătură, lucrurile se complică, iar dincolo de buluceala care se creează la intrarea în Bulevardul Republicii apare şi o problemă pentru cei care vor să vireze la dreapta spre Gara de Sud şi care, în loc să se deplaseze fluid, doar acordând prioritate pietonilor şi cu un „cedează trecerea” la intrarea în bulevard, sunt acum nevoiţi să aştepte după un şir de maşini care le blochează banda. Cum se rezolvă problema? Simplu, cu un parapet sau un şir de stâlpişori - plus, evident, marcaje rutiere adecvate - care să delimiteze banda de dreapta şi să descurajeze „trişorii”.

Ce legătură are asta cu transportul public? Intersecţia e circulată de traseul 2 de autobuz, unul dintre cele mai frecventate din Ploieşti, plus traseul 2 barat şi alte câteva curse mai puţin frecente. Fluidizarea traficului pe banda respectivă ar însemna reducerea timpului aferent unei călătorii cu autobuzul, ceea ce, în mod logic, contribuie la spirala despre care discutam mai devreme. E limpede că soluţia ar putea fi aplicată şi în alte intersecţii problematice din Ploieşti. De altfel, vom mai discuta cât de curând şi despre alte probleme legate de benzile de preselecţie.

{cwgallery} 

Campania „Se poate!” continuă zilele viitoare cu noi exemple, idei şi soluţii creative. Urmăreşte în continuare Telegrama.ro! Ne poţi ajuta şi lăsându-ne comentarii aici sau pe pagina de Facebook a redacţiei şi distribuind acest articol dacă ţi-a plăcut.

Image