Președintele Senatului Ilie Bolojan a anunțat aprobarea a două memorandumuri care vizează îmbunătățirea activității legislative și reducerea cheltuielilor publice, motivând demersul prin necesitatea reorganizării aparatului administrativ și a structurii Senatului.
Una dintre principalele măsuri anunțate este reducerea personalului administrativ, care va duce la economii semnificative. Bolojan a explicat că în ultimele zile au fost identificate numeroase nereguli legate de angajările făcute în trecut, care au dus la o supradimensionare a aparatului administrativ al Senatului. Astfel, a fost pusă în aplicare o reformă care va duce la desființarea a sute de posturi, iar numărul total al angajaților va scădea semnificativ, scrie stiripesurse.ro.
„Am constatat că avem în multe locuri personal supradimensionat. Pe lângă fiecare comisie parlamentară sunt un număr de experți și, dacă în unele comisii se justifică numărul mare – cum ar fi la Comisia juridică sau la buget –, la o comisie de regulament să ai cinci oameni care să explice ce fac în cele două luni este mult”, a adăugat Bolojan.
În total, de la 796 de posturi, Senatul va ajunge la aproximativ 618 posturi.
Percheziții DNA în Prahova, într-un dosar care l-ar viza pe primarul din Sinaia, Vlad Oprea (surse)
Un alt punct important al reformei vizează regimul personalului din cabinetele demnitarilor. Bolojan a explicat că, în loc ca personalul să rămână pe posturi pe perioadă nedeterminată, așa cum se întâmpla în trecut, va fi adoptată o practică mai normală, conform căreia personalul va veni și va pleca odată cu demnitarul respectiv.
Reforma administrativă a Senatului va începe în luna februarie, iar Bolojan a anunțat că noile măsuri vor deveni obligatorii începând cu ședința ordinară din acea lună. El a adăugat că până la sfârșitul lunii martie 2025, procesul de reorganizare va fi finalizat, iar Senatul va funcționa pe baza unei structuri mai eficiente, cu un număr mult mai mic de angajați, fără a afecta însă activitatea instituției.