14.000 de locuri la clasa a IX-a, învățământ de zi, dispar în anul școlar 2021 – 2022. Câte clase ar trebui desființate

14.000 de locuri la clasa a IX-a, învățământ de zi, dispar în anul școlar 2021 – 2022. Câte clase ar trebui desființate
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministerul Educației a publicat, în consultare publică, proiectul Hotărârii de Guvern privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul școlar/universitar 2021- 2022. Cea mai mare diferență se constată la numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învățământ cu frecvență zi. Dacă, anul trecut, pentru acesta au fost aprobate 134.600 de locuri (4.807 clase, cu 28 elevi/clasă), din toamnă, potrivit proiectului, vor fi disponibile doar 120.600 de locuri (5.638 de clase, cu 26 elevi/clasă, conform celor mai recente modificări aduse metodologiei pentru stabilirea cifrei de școlarizare).

În schimb, proiectul prevede 17.000 de locuri pentru clasa a IX-a învățământ cu frecvență seral, față de 15.000, câte au fost aprobate pentru actualul an școlar.

Mai multe locuri sunt propuse și la învățământul gimnazial: 813.000 la nivel naţional, față de 810.000 aprobate în 2020.

Pentru educație timpurie și învățământul primar, cifrele propuse sunt aceleași cu cele valabile anul acesta: 665.000, respective 935.000 de locuri.

În ceea ce privește învățământul primar și gimnazial, o altă creștere, semnificativă, este prevăzută în cazul claselor care funcționează în cadrul programului “A doua șansă”, derulat în școli, dar și în penitenciare. Este vorba despre persoane depășite ca vârstă, dar care doresc să-și continue studiile. Pentru această categorie, proiectul Ministerului prevede ca, în anul școlar 2021 – 2022, să fie alocate 28.500 de locuri, cu 6.000 mai multe decât în actualul an școlar.

În învățământul universitar, cifrele de școlarizare cunosc o ușoară creștere comparativ cu anul în curs: 64.667 de locuri la studii universitare de licență (față de 62.809), 37.785 la studii universitare de master (față de 36.332) și 3.131 la studii universitare de doctorat (față de 3.018). În schimb, pentru rezidențiat, propunerea este de 5.872 locuri, anul viitor, față de 6.100 în prezent.

În nota de fundamentare atașată proiectului, oficialii din Ministerul Educației argumentează că aceste cifre asigură "stabilirea echilibrată a numărului de locuri pentru anul I de studii în învățământul profesional, liceal și postliceal, în funcție de opțiunile absolvenților, pe baza tendințelor de dezvoltare socio-economică, a prognozei ocupării forței de muncă pe regiuni de dezvoltare/ județe".

Proiectul poate fi consultat AICI.

 

Image