Proiectul privind temele pentru acasă, publicat în transparență decizională de Ministerul Educației, stabilește timpul care trebuie alocat de elevi pentru temele primite, structura acestora și cine va monitoriza respectarea reglementărilor, în cazul în care acestea se vor transforma în act normativ.
Ordinul face distincție între temele obligatorii și cele suplimentare, care au caracter facultativ și pot fi folosite fie în activități de recuperare-remediere, fie în cele de pregătire pentru performanță.
În cazul sarcinilor obligatorii, ele nu vor fi permise la clasa pregătitoare, iar la clasele I - IV timpul alocat în rezolvarea temelor nu trebuie să fie mai mare de o oră. Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar, timpul alocat nu va putea depăși două ore.
Cifre alarmante privind consumul de alcool și droguri în rândul elevilor. 53% dintre tineri suferă de dependență digitală
Potrivit ordinului, directorii și diriginții vor monitoriza - la clasele primare, respectiv la gimnaziu și liceu - ca aceste limite să fie respectate, pe baza analizei proprii și a feedbackului
elevilor și părinților.
„Tema pentru acasă pentru o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe modul”, mai prevede proiectul de ordin. De asemenea, potrivit acestuia, „în perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă pentru elevii din învățământul primar și gimnazial”.
„Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă”, mai prevede proiectul de ordin.
Propunerile integrale pot fi consultate AICI.
Sursa foto: depositphotos.com


