EXAMENE. Ministrul Educației: „Eu sunt un om care ar prefera portofoliul educațional care funcționează și în Finlanda și în alte țări. Va trebui să schimbăm Evaluarea Națională”

examene schimbare evaluarea națională

EXAMENE. Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat miercuri că, din punctul său de vedere, Evaluarea Națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a trebuie schimbată. Acesta consideră că, în forma actuală, examenul este „limitat” și „grevează parcursul educațional al copiilor”.

Ministrul a făcut trimitere la modelele din vestul Europei. „Vă rog să vă uitați și la examenul care există în Italia sau în Franța. Au și ei un examen național care nu contează în aceeași logică pe care o folosim noi, dar uitați-vă că nu se reduce la Matematică și Română, deși acestea sunt abilități fundamentale. (...) Eu sunt un om care ar prefera portofoliul educațional care funcționează și în Finlanda și în alte țări. (...) Portofoliul educațional vine și spune «nu este numai ce ai făcut în clasa a VIII-a». Ne uităm și în clasa a VI-a și în a VII-a și în a V-a și este mai relevant. Este o discrepanță foarte mare între școli și există o discrepanță foarte mare în modul în care profesorii dau note. Acesta este motivul pentru care suntem forțați oarecum să dăm acest test atât de important care după aceea grevează viața copilului în funcție de rezultat. (...) În acest moment nu cred că este relevant (portofoliul educațional - n.r.)', a explicat ministrul Educației, miercuri, notează Agerpres.

Daniel David a vorbit inclusiv de posibilitatea derulării unor simulări, mai ales că „metodologia pentru anul viitor nu este bătută în cuie”. „Dacă ne punem de acord sistemul educațional, părinți, sindicate, putem să începem mai devreme acest lucru. (...) Pentru mine e o problemă majoră examenul național în clasa a VIII-a. Îl consider limitat prin cele două discipline și îl consider foarte foarte restrictiv prin faptul că este o evaluare punctuală. După aceea, repet, grevează parcursul educațional al copiilor. (...)Eu nu țin să îl implementez de anul viitor, dar la un moment dat va trebui să schimbăm Evaluarea Națională la modul în care o avem acum”.

În cadrul aceleiași conferințe de presă, ministrul s-a referit și la meditații, care consideră că ar trebui „să le scoatem la lumină, să le controlăm”, în sensul că ar trebui „gândite totuși într-o manieră mai modernă și lipsită de conflicte de interes”.

Concluzia sa este că sistemul are nevoie de flexibilitate. „Să nu dai o forță atât de mare Evaluării Naționale. Este o evaluare punctuală, care nu e ok să greveze traiectoria educațională a copilului”, a subliniat acesta.